هیئت الشهداء قزوین
هیئت الشهداء قزوین

********** مسـجــد الــهـادی **********


قالیباف: مردم از مدیرانشان عمل می‌خواهند

نیازمند همدلی و همبستگی ملی برای یک حرکت عظیم هستیم/ مردم از مدیرانشان عمل می‌خواهند.

محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه 30 دقیقه‌ای «با دوربین» شبکه یک سیما به تبیین برخی برنامه‌ها و دغدغه های خود در انتخابات پرداخت.

قالیباف در ابتدای این برنامه با بیان اینکه امروز ملت ما نقطه عطف بزرگی در پیش‌رو دارد و خود را آماده حماسه سیاسی می‌کند، گفت: حرف زدن برای من همیشه سخت بوده چون این‌طور تربیت شده‌ام و زندگی‌ام اینگونه بوده که بیشتر عمل کنم، هرچند برای برخی حرف زدن راحت‌تر از عمل کردن است.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم از مردم خواست که با امکاناتی که در اختیار دارند، این برنامه را ضبط کنند تا حرف‌هایش را به عنوان یک میثاق‌نامه به امانت نگه دارند تا بعدها ملاک قضاوت و مطالبه آنها قرار گیرد.

قالیباف افزود: در طول خدمتم و مسئولیت‌های مختلفی که داشته‌ام همیشه با مردم حرف زده‌ام اما شاید نوع حرفم با مردم متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: شاید برخی جوانان یادشان نباشد اما بسیاری از مردم عزیز یادشان هست که وقتی رئیس پلیس شدم، وضعیت پلیس چندان مناسب نبود؛ هم به لحاظ سازمانی و هم به دلیل مشکلات و معضلاتی که با آن مواجه بود.

«در آن زمان شاید نگاه مردم به پلیس نگاه خوبی نبود و فاصله‌ها زیاد بود و من وقتی خواستم با مردم حرف بزنم، احساس کردم شاید حرفم را نشنوند و برای همین ابتدا به سراغ بزرگان و نخبگان اثرگذاری رفتم که سرمایه‌های اجتماعی کشورند».

قالیباف گفت: وقتی از آنها دعوت کردم که به نیروی انتظامی بیایند، دیدم که دوست ندارند در محیط پلیسی با من ملاقات کنند و وقتی گفتند که من به دیدار شما می‌آیم، باز احساس کردم که مایل نیستند در دفتر خودشان هم با من صحبت کنند.

وی اضافه کرد:‌ در آن زمان در محیط خارج از محل کار من و آنها نشست گذاشتیم و ساعت‌ها با هم حرف زدیم و این آغاز تعامل ما شد که نظرات آنها را گرفتیم و کم‌کم با مردم سخن گفتیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به تشکیل پلیس 110 در نیروی انتظامی دردوره مسئولیتش اظهار داشت: پلیس 110 نوع سخن گفتن من با مردم را نشان داد که از جنس کار و عمل بود.

قالیباف افزود: در آن زمان اگر کسی وارد کلانتری می‌شد، شاید از او هزینه بنزین و غذا و کاغذ را طلب می‌کردند اما کمتر از 2 سال، سیستمی به وجود آمد که با یک تلفن، پلیس در خدمت مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: دسترسی مردم به پلیس از طریق 110 عادلانه شد و همه اقشار از اقصی‌نقاط مختلف توانستند به راحتی با نیروی انتظامی تماس بگیرند و این روش و عادت من است.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: باور دارم که امروز رئیس جمهور نیازمند این نیست که فقط شعار دهد و حرف بزند و لازم نیست که الزاماً نظریه‌پرداز باشد، بلکه توقع مردم از یک مدیر و رئیس دولت و رئیس قوه مجریه این است که با کارش و خدمتش با مردم سخن بگوید که این خواسته به حقی است.

قالیباف گفت: وظیفه دارم به عنوان یک شهروند و به عنوان یک ایرانی، از همه رؤسای جمهوری که تلاش کردند و زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر کنم، این حق آنهاست و حتماً مردم، قدردان زحمات آنها هستند ولی واقعیت این است که هر چند این اقدامات انجام شده ولی کسانی که در دولت بودند، نتوانستند آن منزلت و کفایت ملت بزرگ را داشته باشند.

وی افزود: زندگی من همواره با کار و تلاش گره خورده است، البته نه در مسئولیتهای رسمی امروز، خاطرم هست آن روزی که در روستا به مدرسه رفتم و آنجا متولد شدم، اولین بار در کلاس سوم دبستان بین زنگ‌های تفریح اگر 5 یا 6 دقیقه فرصت داشتیم، سعی کردم با شیرینی‌های محلی که به بقیه دانش‌آموزان می‌فروختم، زندگی خودم را تأمین و درآمدی ایجاد کنم تا بتوانم درس بخوانم.

کاندیدای ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و جنگ تحمیلی پیش آمد، احساس کردم باید در آنجا حضور یابم، توفیقی پیدا کردم در محیط کار و تلاش و در میدان دفاع مقدس حضور یافتم. خیلی چیزها آنجا یاد گرفتیم. یاد گرفتیم چگونه کار کنیم، برادری، محبت، ایثار و گذشت را یاد گرفتیم. انصافاً به فرموده حضرت امام (ره) جنگ یک نعمت بود، جنگ یک دانشگاه بود، آنجا همه باورها را با پوست، گوشت و استخوانمان لمس کردیم و فهمیدیم نصرت الهی یعنی چه. با همه وجودمان معنای امید را لمس کردیم، معنای همکاری را فهمیدیم، معنای محبت، گذشت، مدیریت در بحران، مدیریت جهادی، صبوری، همدلی و همبستگی، وحدت را فهمیدیم و آنجا تمرین کردیم و یاد گرفتیم و این جزء هویت ما و تربیت ما شد. این فرهنگ را شما مردم تولید کردید و شما آن را عرضه کردید.

قالیباف در ادامه سخنانش متذکر شد: شهید برونسی، شهید همت که یک معلم بود، شهید داود کریمی که یک صنعت‌گر بود، شهید علم‌الهدی که یک دانشجو بود، شهید فهمیده که یک دانش‌آموز بود، شهید خرازی که تازه خدمتش به اتمام رسیده بود، شهید باکری که خود یک شهردار بود، همه آنها این فرهنگ را تولید کردند و این افتخار بزرگ را آفریدند و نتیجه آن را هم دیدیم که سنت‌های الهی چگونه پایدار بود و چگونه چنین موفقیتی پیدا شد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ هم کار و تلاش و فعالیت ادامه داشت. بعضی اوقات در رفتارها دیدیم اتفاقاتی که در کشور رخ داد یک بخش از آن بیشتر به حرف و شعار و لفاظی گذشت یک بخش هم از این فرهنگ جهادی و اصیلی که ثمره خون و تلاش و زحمات این ملت بود، فاصله گرفت.

وی ادامه داد: البته آن روزها باز تلاش بچه‌ها این بود که بتوانند این فرهنگ را حفظ کنند. خاطرم هست زمانی که رهبر معظم انقلاب بنده را به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی کردند و توفیق خدمت یافتم، زمانی که آنجا حضور یافتم قصدم این بود که یک مدیر جهادی و یک بچه رزمنده، یک فردی که باورهای اسلامی دارد، زمانی که آنجا حضور می‌یابد، درست است که مدیریت عالی و کلان خوب است ولی احساس کردم در سن 35 سالگی اگر هوا و فضا را نشناسم، اگر هوانوردی را نشناسم چگونه به خودم اجازه بدهم با همکارانم که همه به بنده محبت داشتند، کار کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه آن زمان با سختی تلاش کردم و زحمت کشیدم تا تخصص را بیاموزم، گفت: آن روز ایستادم تا با پرواز آشنا شوم چرا که احساس می‌کردم این نیاز ماست، در شهرداری تهران هم با همین نگاه حضور یافتم،‌ برق امید را در چشم همه کارگران شهرداری دید.م در همه مهندسین شهرداری دیدم، در افراد زحمتکش این مجموعه مشاهده کردم، مثل همان رزمندگان دوران دفاع مقدس، کار را شروع کردیم، امروز شاهد نتیجه این فعالیت‌ها هستید.

قالیباف اظهار داشت: طی چند روز گذشته پروژه بزرگ اتوبان امام علی (ع) را افتتاح کردیم، پروژه‌ای که بیش از 35 سال بر زمین مانده بود، همه می‌گفتند امکانپذیر نیست یا حداقل نزدیک به یک دهه دیگر زمان می‌برد ولی با همان نگاه و روحیه و با همین فرهنگ کار و تلاش، پروژه اتوبان امام علی (ع) طی 22 ماه ساخته شد؛ قریب به 30 کیلومتر.

وی افزود: امروز اگر شهر را پاکیزه می‌بینید و مایه افتخار است، به خاطر مدیریتی است که از همان فرهنگ نشأت گرفته است.

قالیباف در ادامه سخنانش تصریح کرد: در باورهای اسلامیمان هم اینگونه متوجه شدیم که خداوند برای حرف خوب به کسی پاداش نمی‌دهد، خداوند هم به عمل خوب و عمل صالح پاداش می‌دهد نه به حرف خوب و این حق مردم است که از ما حرف و شعار نخواهند، مردم از مدیرانشان عمل می‌خواهند.

وی افزود: امروز صبح، طبق معمول بعد از نماز صبح از منزل خارج شدم و برای سرکشی به منطقه 17 جنوب شهر تهران رفتم، منطقه 17 پرشهیدترین منطقه تهران است، کوچه‌های باریکی دارد، وقتی در حال بازدید از کوچه بودم، تقریباً هوا روشن شده بود ولی هنوز خورشید طلوع نکرده بود، کوچه بن‌بستی بود که دیدم مادر سالخورده‌ای از خانه خارج شد و تا کوچه را نگاه کرد و دید چند نفر در کوچه هستند، احساس نگرانی کرد و به دیوار تکیه کرد، ما سلامی کردیم و رد شدیم، به انتهای کوچه رسیدیم، این مادر متوجه شد که من شهردارم، با من صحبت کرد و گفت که آقای شهردار، پسرم، من از شما تشکر می‌کنم، کوچه ما را بعد از 25 سال آسفالت کردید و خوب است ولی آیا شما می‌توانید کار دیگری هم برای ما انجام دهید، اگر این کار را انجام می‌دادید بهتر بود، من نگران آسفالت کوچه‌ام نیستم، من نگران پسرم هستم که بیکار است، مدتها در خانه می‌ماند و وقتی بیرون می‌رود، در محیط‌هایی حضور می‌یابد که نگرانم معتاد شود، این دغدغه من است.

شهردار تهران بر همین اساس یادآور شد: امروز همه ما می‌دانیم که با چه مشکلاتی مواجهیم. ما امروز با مشکلات پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنیم. البته ما این را هم از فرهنگ اسلامی آموخته‌ایم که در برابر همه سختی‌ها، همواره باید امید به آینده داشته باشیم و داریم ولی این امر را هم می‌فهمیم و با همه وجودمان درک می‌کنیم که ما نیازمند همدلی و همبستگی ملی برای یک حرکت عظیم هستیم. ولی این سئوال پیش می‌آید که آیا می‌شود همبستگی ملی داشت، در شرایطی که در جامعه تبعیض و فقر است؟

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم این تبعیض و فقر را از بین ببریم، امکان ندارد بتوانیم به همبستگی و همدلی دست یابیم، اختلافات طبقاتی متأسفانه نسبت به قبل بیشتر شده است. در دوران جنگ به خاطر داریم که ثبات قیمتی در کشور وجود داشت. امروز اختلاف طبقاتی به گونه‌ای شده که در همین تهران در حالی که وضعیت اقتصادی خوبی داریم، افرادی هستند که حتی گرسنه سر بر بالین می‌گذارند، ما در شهرداری تهران شبهایی داریم که بالغ بر 2500 نفر افرادی در شهر، جایی برای خوابیدن ندارند. در زمستان‌ها در چند سال قبل افراد در کنار خیابانها می‌خوابیدند و از سرما فوت می‌کردند، هر چند ما مکانی را آماده کرده‌ایم و همه این افراد آنجا شبها می‌خوابند، در زمستانی که گذشت برخی شبها بالغ بر 3000 نفر را اسکان ‌دادیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی که اعتیاد و بیکاری، نبود آرامش روحی و روانی، نبود یک ثبات اقتصادی، وقتی که شرمندگی یک پدر در برابر حداقل‌های به حق فرزندش را می‌بینیم، وقتی که شاهدیم دختران بعد از دادن پاسخ مثبت برای ازدواجشان، بعضاً چندین سال می‌مانند چرا که توان تهیه یک جهیزیه را ندارند که همه آرزوی یک دختر است که بتواند به خانه بخت برود، چطور ما می‌خواهیم از او توقع یک همدلی و همبستگی را داشته باشیم؟

وی ادامه داد: مردم ما امید دارند ولی احساس می‌کنند برای حرکت، یک آینده روشنی پیش روی آنها نیست، مسیر مقداری کدر شده است و شفاف نیست، مردم می‌بینند که نفت 20 دلار در این کشور فروخته می‌شد وضع اقتصادی آنها روشن بود اما وقتی که در هر بشکه نفت 120 دلار دریافت می‌شود و در هر بشکه 100 دلار اضافه می‌شود، وضع اقتصادی نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود، از این رو مردم احساس نگرانی می‌کنند مخصوصاً قشر تحصیل‌کرده و نخبگان ما، آنان وعده‌ها و حرف‌ها را می‌بینند و سپس با عدم تحقق آن مواجهند، چگونه باید به این سئوالات پاسخ داد.

قالیباف در ادامه یادآور شد: مردم می‌بینند که مسئولان مرتب از یکدیگر تعریف و به یکدیگر تعارف می‌کنند و کارها روی زمین می‌‌ماند و کسی نیز نمی‌گوید که اشتباه کردم. عذرخواهی در فرهنگ مدیران ما وجود ندارد. در چنین شرایطی چه باید کرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: بنده که خود را نامزد کرده‌ام، باید بدانم شرایط کشور و ملت ما به گونه‌ای است که حق آزمون و خطا و تک‌روی و خودرأیی ندارم و متکی به خرد جمعی باید حرکت کنم. حق ماجراجویی، قهرمان‌بازی ندارم و اینکه با پرداختن به حاشیه‌ها، مسائل اصلی کشور را به فراموشی بسپارم.

وی یادآور شد:‌ همچنین رئیس جمهور نباید باندبازی و سیاست‌بازی کرده و پا روی قانون بگذارد؛ بنده تا پایان روز خدمتم نباید این کارها را انجام دهم؛ حق ندارم بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد و آن را سلیقه‌ای اجرا کنم؛ برخی بندها که مطالبه دولت از مردم است توجه شود اما در جایی که حقوق ملت در میان است بی‌توجهی صورت گیرد.

قالیباف تأکید کرد: نباید اصل‌های مهمی مانند 15 و 19 را به فراموشی بسپاریم؛ یکی از حقوق ملت در قانون اساسی این است که کسی حق ندارد آبروی محکوم زندانی را ببرد و باید حرمت محکوم زندانی حفظ شود ولی امروز در جامعه بداخلاقی و حرمت‌شکنی نه تنها برای محکومین زندانی بلکه برای خیلی از افراد و مسئولان وجود دارد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران افرادی با گرایش‌های متعدد برخی اصلاح‌طلب، برخی اصولگرا و عده‌ای نیز اصولگرای منتقد دولت وجود دارند اما در این 8 سال خدمت تنشی با آنها نداشته‌ام.

قالیباف افزود: گفت: هیچگاه لایحه بودجه با تأخیر نبوده چرا که ما خلاف قانون عمل نکرده‌ایم و دغدغه‌ای جز دغدغه قانون نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه رئیس جمهور باید مردم باشد، یادآور شد:‌ دولت آینده باید بداند که به یک برنامه مدون و مشخص نیاز دارد و ما امروز آن را به کمک نخبگان و براساس سند چشم‌انداز تنظیم کرده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه در دولت آینده، همه اقشار و اقوام باید احساس کنند که دولت متعلق به آنها است، افزود: دولت باید برخاسته از همه قشرهای مردم بوده و مختص به یک قشر خاص نباشد؛ ما فرصت آزمون و خطا نداریم و رئیس دولت باید کارنامه شفافی داشته باشد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم اضافه کرد: 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و باید کسی روی کار بیاید که کارنامه‌اش ضمانت اجرایی برنامه‌اش باشد. رئیس جمهور آینده باید از دانش، سلامت روحی و روانی لازم و توان و تحرک بالا برخوردار باشد و آرامش روحی و ذهنی در جامعه حاکم کند؛  این روش من است و به شما قول می‌دهم در ظرف مدت 2 سال، ثبات و آرامش را در اقتصاد به جامعه برگردانم و مردم نگرانی از بیکاری و تورم نداشته باشند و به همین دلیل می‌گویم که مانند زمان‌بندی پروژه‌های تهران این سخنان مرا ضبط کنید.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم سیاست خارجی به دنبال این است که منافع ملی کشور را تأمین و از آرمان‌های ما در دنیا دفاع کند، یادآور شد: مطمئن باشید تا انسجام درونی و نیروی کارآمد و قوی وجود نداشته باشد و همبستگی صورت نگیرد، امکان ندارد در سیاست خارجی موفق شویم چه بخواهیم مقاومت، مقابله و یا مذاکره کنیم. چرا که اولین اولویت، انسجام ملی و همدلی است.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی احساس می‌کنند تحریم مشکلات را درست کرده که باید این تحریم‌ها حل شود، تأکید کرد: سوءتدبیر، ضعف مدیریت، عمل نکردن طبق برنامه و استفاده نکردن از نخبگان امروز بیشتر به ما نسبت به تحریم آسیب زده است. بنده نمی‌گویم تحریم‌ها نقشی نداشته، اما کمتر از سوءتدبیر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: باور اسلامی ما و ذات فطرت مردم ما این است که عزت خود را همیشه حفظ کنند به ویژه در برابر دشمنان خارجی. ما هرگز عزت خود را نمی‌دهیم و نباید بدهیم که اقتصاد و نان‌مان را حل کنیم. تاریخ نشان داده مستکبران و دشمنان اگر عزت ملتی را گرفتند، نان و اقتصاد هم به کسی نداده‌اند. باید با کار و تلاش و دوری از شعار و سیاست‌زدگی‌ و تأکید بر رحمت الهی و داشتن روحیه جهادی مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: برق امیدی که در چشم یکایک مردم ما دیده می‌شود و در سپاه مقدس دیده شد و در کارکنان ناجا دیدم، امروز این برق امید را در چشم مردم عزیز می‌بینم و به امید همین برق امید و برای اینکه بتوانم این امید و آرزو را محقق کنم، زندگی و وجودم را به میدان آورده‌ام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


پنج شنبه 9 خرداد 1392

توسط فدائیان |

طبقه بندی: اخبار سیاسی عمومی
برچسب ها: اخبار سیاسی اخبار سیاسی قالیباف فیلم کامل صحبت‌های قالیباف تبلیغات انتخابات کاندید ریاست جمهوری هیئت شهدا هیئت الشهدا هیئت الشهداء هیئت الشهداء قزوین



به پایگاه اینترنتی هیئت الشهداء قزوین خوش آمدید ................ تأسیس 1386
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

اخبار
مذهبی
سیاسی
مراسم هفتگی
دانلود مداحی صوتی
ماه محرم
ماه صفر
فاطمیه
ماه رمضان
ویژه شهادت
سایر
دانلود مداحی تصویری
ماه محرم
ماه صفر
فاطمیه
ماه رمضان
ویژه شهادت
سایر
دانلود نرم افزار مذهبی
کامپیوتر
موبایل
دانلود سایر
کامپیوتر
موبایل
کلیپ
آلبوم تصاویر
آقا
علما
شهدا
هیئت
مقالات
مقالات مذهبی
مقالات انقلابی
زندگی نامه
امامان
شهدا
وصیت نامه
امامان
شهدا
عمومی
پاسخ به سوال و شبهات شرعی
سامانه پیام کوتاه (ثبت موبایل)
درباره هیئت

فدائیان

حاج منصور ارضی-مناجات شب اول تا نوزدهم رمضان سال ۱۳۹۲
حاج عبدالرضا هلالی-عزاداری ماه رمضان سال ۱۳۹۲
حاج محمدرضا طاهری-مناجات شب ۱ الی ۲۳ ماه رمضان سال ۱۳۹۲
حاج سعید حدادیان-مناجات شب اول تا بیست و یکم ماه رمضان سال ۱۳۹۲
حاج حسن خلج-مراسم عزاداری شب ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان ۱۳۹۲
کربلایی جواد مقدم-عزاداری شب ۲ الی ۲۱ رمضان سال ۱۳۹۲
حاج محمود کریمی-مناجات شب ۱۷ الی ۲۲ رمضان سال ۱۳۹۲
حاج حسین سیب سرخی-حاج رضا هلالی-شب ۲۲ رمضان ۱۳۹۲
گلچین مدح و سرود از ولادت امام حسن مجتبی (ع)
ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد
میلاد منجی عالم بشریت
در جواب کسانی که می گویند رأی نمی دهیم می گویم
گلچین مدح و سرود از عید مبعث پیامبر اکرم (ص) سالهای گذشته
حاج سید مجید بنی فاطمه-شب شهادت امام کاظم (ع) سال 1392
گلچین روضه و سینه زنی از شهادت امام موسی کاظم (ع)
به امامت رسیدن امام خامنه ای
به بعثت رسیدن خاتم الأنبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک باد
حاج محمودکریمی-شام وفات حضرت زینب (س) سال 1392
حاج سعید حدادیان-مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س) سال ۱۳۹۲
حاج مجتبی رمضانی-شام شهادت حضرت زینب (س) سال 1392


پایگاه جامع عاشورا
قالبهای مذهبی وبلاگ
معصومان بزرگ
اخبار علمی
جانم فدای رهبر
یا صاحب الزمان
بچه های بسیجی
سايت حضرت عباس
تا شهدا با شهدا
هیئت فاطمیون قم(حاج مهدی سلحشور)
๑۩๑ خادمین شهدا ءساوه๑۩๑
منتظران مهدی او خواهد آمد
طلوع ستاره
دیوونه حسین حسین حسین
کاش عصر ظهور را درک کنیم
رهروان۱
هیئت محبین المهدی(عج)
امام حسین‏(ع‏)‏
امام زمان (عج الله)
كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
کلیپهای والاترین
جبهه سایبری محبان الزهرا سلام الله
پایگاه بصیرتی و مقاومت سایبری 2013
فرهنگی هنری
اصحاب المهدی
☫رهبرم سیدعلی☫
˙·٠●❤جنبش اسلامی سایبری❤●٠·˙
ღ دلنوشته های من ღ
امــــام عــصـــر (عـج)
زمزمه های چادر مشکی
حجاب اسلامی
اسلام ناب محمدی
شهدا شرمنده ام
دختران مهدوی
بصیرت
ღ شیعه عاشق....... ღ
منتظر مهدی
یا لثارات الحسین
سبکبالان عاشق
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60